3 Aralık 2008 Çarşamba

ANGEL SANCTUARY: READ IF YOU DARE



**Bu yazı anck- su- namun kişisi tarafından kaleme alınmıştır. Anck-su-namun bir manga canavarıdır.


bitti!!alaam bu ne mutluluk...
hemen sıcağı sıcağına bir iki kelam yazayım dedim.
öncelikle kaori yuki teyzenin stilini sewiyorum. çizimleri çok estetik, hayal gücü super "twisted" ki angel sanctuary de onun en büyük eseri muhtemelen (her ne kadar ben edepsiz ludwig'i daha çok sewsem de) bu manga tam anlamıyla bir "challenge"

manga okumaya yeni başlamış bünyelerin kesinlikle kaçınması gereken bir seri. karakterler, hikaye örgüsünün karmaşası bu seriyi okurken tam bir konsantrasyon gerektiriyor o yüzden biraz kıskanç bir sewgili (okuyacaksanız eğer başlayıp bitirmeniz ve her gün bir kaç saatinizi ona kurban etmeniz gerek yoksa olay örgüsü içinde boğuluyorsunuz) mutlak iyi mutlak kötü gibi bir şey söz konusu değil hatta karakterlerin iyi/kötü olması tamamen o an okuduğunuzdan ne algıladığınıza bağlı olarak değişiyor bir gün tapılan karakterden bir gün sonra delicesine nefret edebiliyor bir sonraki gün ise tapınmaya dewam edilebiliyor bu yönüyle cidden tolerans/algı sınırlarını zorluyor bir manga serisinde görelebilecek en andaval esas oğlan Setsuna Modou ve bir o kadar andaval kız kardeşi Sara ya katlanmak bile bir sinir harbi.bu ikisi dışında kalan kararkterlerin kaderinin bu iki gerizekalı tarafından çiziliyor olması cidden çok sinir bozucu. inanç gibi tehlikeli bir konu üzerine yapılmış en enteresan çalışma budur sanıyorum.şahsen ben okurken yorulduğum kadar eğlendim ancak bir kez daha belirtiyorum bu mangayı sadece manga okumakta belli bir noktaya gelmiş bünyelere tawsiye edebilirim o yüzden read it if you dare diyorum akabinde oluşacak psikolojik rahatsızlıklarda sorumluluk kabul etmem

favori kararkterlerim:

Kira Sakuya (başka isimleri de warda spoilere girdiği için yazmıyorum) kesinlikle tapınılası yaptıkları sorgusuz sualsiz sineye çekilesi muhteşem warlık tek zayıf noktası Setsuna andavalına gereğinden fazla sewgi duymasıdır Setsuna allah belanı wersin senin diyeceğim çok ironik olacak.(serinin sonunda Tanrı ile de tanışıyoruz da o bölümü hatırladıkça bir garip oluyorum spoiler yapmadan bu konu üzerinde konuşmak imkansız o yüzden tamam tamam sustum)

Zaphikel, yine Setsuna nın andavallığı yüzünden harcanmış enfes bir karakter.*böhühühühü*

Katan :Rociel in yardımcısı, tüm seri boyunca en istikrarlı karakter olması sebebiyle (ve tabi ki bishonen olması sebebiyle) hayranıyım.ulan Rociel malsın sen, şu çocuk sana olduğu kadar bana hayran olsa..neyse töwbe töwbe

Uriel, archangel of earth (Hades te ölüm tanrısı olarak da hükmeden karizma kişilik).doll'u olup sonsuza kadar tapınasım war kendisine ama o Alexiel'i sewiyor,böhühühühü Setsuna ne kdr uğraştıysa da harcayamadı allahtan onu, mal setsuna gırrr

belial (mad hatter) 7 ölümcül günahtan gururu temsil eden iblistir kendisi. kesinlikle psikopat bir karakter, onunla ilgili kurcağım her cümle çok trivial olur..

Katou, insanoğlu insan evladı super komik ve kafa bir eleman esasen trajik bir geçmişe sahip olan junkie dir Setsuna ayısı onu da harcadı böhühühühü Setsuna senden nefret ediyorum yaaa

son olarak Rociel, hikayenin anti karakteri..yaptıklarını neden yaptığını asla bilemeyeceğimiz inorganik angel (organik angel alexiel teyzenin ikizidir, pek bir sevişirler bu ikisi derrrmişim nihohohoho)

review üm çok geyik oldu son olarak Sevotharte hadisesine değinmek istiyorum, spoil etmemek için fazla ayrıntıya giremeyeceğim ancak manga-ka bu karakterde hepimizi super şaşırttı, lan hala şoktayım ya. alacağın olsun yuki teyze..

neyse işte angel sanctuary bir şekilde bulaşılması gereken bir zihin harbidir, tawsiye ederiz.şimdi bu psikopat ruh halimle sc' yi bitirmeye kasacağım.


by anck-su-namun

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...