6 Şubat 2011 Pazar

31 ARALIK - YENİ YIL VE BI RAIN ADIEU 2010







Öncelikle şöyle başlayayım ki bundan bir süre önce birileri bana Rain' i canlı göreceksin dese "ahahahah tabii tabiii.... " der güler geçerdim. Tabii gönül ister sevdiğimiz, dinlediğimiz herkesi canlı canlı görelim sahnede izleyelim amma velakin uzak düşünceler olarak gelirdi tıpkı diğerlerinde olduğu gibi. Neyse geçen sene içerisinde arka arkaya yaşanan olumsuzluklar, sürekli insanın karşısına çıkan aksilikler ve yaşanan kötü gelişmelere ilginç tesadüfler eklenince bir anda kendimi yılbaşı gecesinde binlerce insanla birlikte Rain' in konserinde buldum. Bilindiği gibi kendisini sever takip ederdim özellikle iyi bir dansçı olması ve sahne şovu algısı nedeniyle. Oldukça sempatik, kompleksiz ve çalışkan bulur ve takdir ederdim ki canlı izledikten sonra tüm bu düşüncelerim oldukça pekişti. Bunun dışında Rain' i izlemekle birlikte bu derece bir performansı kendi gözlerimle görebildiğim için ayrıca mutlu oldum. Ahahahah ayrıca hemen belirtmem gerek ki bu sefer sallayabileceğim bir çubuğumda vardı :)






31 Aralıktan dört ya da beş gün önce Seoul' de bulunmama ve mutluluktan ölmeme rağmen o gün içerisinde yaşanan olumsuz bir olay nedeniyle gece - 15 derece soğukta sokakta tek başıma yürüken görmüştüm ilk olarak bu posteri. Ha şunu da özellikle belirtmek istiyorum ki özellikle konserlere bakmama rağmen orada bulunduğum süre içerisinde hiçbir konser bilgisine ulaşamamış olmamı da açıklayamıyorum. Bu sayede bir adet 2pm ve bir de Cherry Filter konserini kaçırdığımı öğrenmem hiçte hoş olmadı. Neyse posterde anlayabildiğim sadece Rain konseri olduğu ve 31 Aralık tarihli olduğu idi. Moral bozukluğu nedeniyle ne yalan söyleyeyim pekte aldırmadım. Bilet almak, doğru alanı bulmak, yılbaşı gecesi olması vs... bir sürü sebep nedeniyle bu işin gerçekleşmesi oldukça zor görünüyordu ama sanırım diğer taraftan o anda o konsere gideceğimi anlamıştım. Bir süre sonra kaldığım yere geri döndüğümde artık kanki olduğumuz Taywanlı arkadaş yeni gelen Tayvanlılar için "bak bunlarda sizlerden, Kore idollerine bayılıyorlar. Sen de Bi Rain' i seviyordun değil mi? Bak onlar da hastası ..." diyerek ortama bir uçuş yaptı. Bu arada bizleri Kore idolü sever olarak tanımlayan bu arkadaşımız da Kore idollerini seviyor dememe gerek var mı bilemiyorum. O uçusun altında kalmayarak zaten bozuk moral nedeniye baymış olan ben " Bi Rain' i kim seviyor?..." diyerek kendi dillerinde ortaya atladığımda bir an büyük bir sessizlik oluştu. Bu duruma bıyık altından gülen sadece bir kaç kişi vardı onlarda günlerdir birlikte kaldığımız Tayvanlı ve Hong Kong lulardı. Neyse bir süre sonra oluşan hayret ve duraksama ortadan kalktığında yaklaşık bir 6-7 kişi ile Rain hakkında sohbet ediyordum. Bu alanda gelen ilk sorulardan bir tanesi " konsere geliyor musun? " oldu. İşte dedim beklediğim soru.. Anlattım ya gördüm de ama önceden haberim yoktu falan filan. Akabindeki soru " Gelmek ister misin?" oldu. Arkadaşa baktım pek gitmeye niyeti olmadığından bizden uzakta oturmuş bana sorulan soruları duymazdan geliyordu. Heheh bende ay isterim ama biletler nasıl yer var mıdır gibi teknik sorularımı bu arkadaşlara yönelttim ki aradığım tüm cevaplar 5 dk içerisinde önüme geldi. Hemen yer durumuna baktılar, bilet durumu konusundaki bilgileri paylaştılar. İşte o anda öğrendim Bi Rain efendinin aynı gün içerisinde üst üste iki konser vereceğini. Biri saat 18.00 da başlarken diğeri 23.30 da başlayacaktı. Heyecanlanan arkadaşlar hangisine gelirsin diye üst üste soruyorlardı ki aynı soruyu benim onlara yöneltmem sonucu aldığım cevaba aslında pek şaşırmadım. Bu arkadaşlar her ikisi içinde biletlerini almışlar ve Kore' ye bu nedenle gelmişler. Israrlı sorular üzerine ben gitmeyi çok isityorum ama arkadaşımı bilemiyorum o nedenle bilemiyorum diyerek konser durumuna geçici bir süre noktayı koydum. Sohbet geç saatlere kadar her zaman ki gibi devam etti. Arada ünlü bir düşünürümüze ait olan " Siz Rain'i bilir misiniz? " diye sormayı da ihmal etmedim tabii ki.



Bu şehirde kaldığım süre içerisinde tanıdığım bu arkadaşlarla güzel anılarımız hoş ve çok eğlenceli sohbetlerimiz oldu. Bize her konuda oldukça yardımcı oldular. Bu ortamda Tayvanlı, Japon, Çinli ve Hong Kong lular arasında bulunan tek yabancılar olan ben ve arkadaşım bulunduğumuz süre içerisinde oldukça el üzerinde tutulduk. Uzakdoğu ve özellikle Kore ve Japon grupları ve dizileri üzerine bu kadar bilgi sahibi olup bir de kendi dillerinde muhabbet çevirmemiz de oldukça hoşlarına gitti bir o kadar duruma şaşırdılar ki her biri ayrı bir yazı konusudur. Neyse bu durumu uzatmayacağım ama 10 kişi oturmuş geyik yaparken sevdiği grup elemanın adı geçince yan odadan uçarak ortama dalanlar, sabah çıkıp akşam bir sırt çantasını dolduracak kadar malzeme - cd, poster aklınıza gelecek her türlü malzeme - ile geri dönenler, çat diye fotoğraf makinesini çıkarıp Lee Min Ho ile yaptığı röportajı izletenler vs...,Kang Dong-Won ile tanışmış olanlar ( aaaah ahhh içimde uktedir), Mary Stayed Out All Night ' ın çekimleri pazartesi cuma hemen şu arka sokaklarda yapılıyor mutlaka gidin çekimlere diye tavsiye verenler, bu çocuk japonca da konuşuyor onunla gidip konuşabilirsin diye tavsiyelerde bulunulan oldukça fantastik ve eğlenceli bir ortam. Hepsine bu yardım, eğlenceli zaman ve ilgileri için tekrar teşekkürler.




Neyse... aradan geçen günler içerisinde ben kafaya koydum tabii ki konseri ama arkadaşa da çok baskı yapmak istemiyorum zaten kendisini ben tüm sarayları göreceğim diyerek kapalı bir baskı altına almışım ve sayemde -15 derecede karlar içerisinde günlerimiz sokaklarda geçiyor. Bu arada tanıştığımız tüm Korelilere de yılbaşında ne yapılabileceğini hangi mekanı tavsiye ettiklerini soruyoruz ancak tatminkar bir cevap alamıyoruz. Tabii her gün konsere gelecek misin sorusu geliyor. En sonunda 30 Aralık ta arkadaş hadi konsere gidelim çıkışta da bir şeyler yaparız dedi kendiliğinden. Şaşırmadım değil ama belki Rain hakkında verdiğim ufak bilgiler etkili olmuştur :P Gece bizimkilerle konsere gidiyoruz dediğimizde bir tek topluca halay çekmediğimiz kaldı.plan yaptık. Biz 23.30 dakine gitmeye karar verdik bu nedenle onlarla belirtilen saatte istasyonda buluşamayacaktık. Sağolsunlar harita, telaffuz, kroki, ulaşım ve bilet konularını komple hallettiler. Zaten onların bu yardımı olmasa zor giderdik. Konserden sonra da çıkışta buluşmaya karar verdik.


Günümüzü geçirdik. Sonra her zaman ki gibi yine geç kalacak şekilde - ki bu geç kalma konusunda ikimizde ayrı ayrı tarih yazmış insanlarız - kendimizi metroya ve bir bilinmezliğe attık. Çünkü sormayı unutmuşuz ineceğimiz yerde birden fazla stad var ve konserin hangisinde olduğunu sormamışız işte. Eğer İngilizce bilen birini bulmazsak konserin sonuna yetişme durumumuz bile olabilir alan geniş. Ben mutluyum ama arkadaş " ya napıyorum ben" düşünceleri içerisinde. " eğleneceksin merak etme diyerek teselli ediyorum ve Rain in bu konudda başarılı olacağından hiç şüphem yok. Velhasıl indik ve doğru çıkışı ararken birden satıcı bir adam önümüze çıkarak Rain Rain diyinc e doğru kapıyı da bulmuş olduk. Hemen bir çubuk aldım içimde kalmasın. Önce başka bir konserin olduğu yalnız stada gittikten sonra doğru stadın yolunu bulup yürümeye başladık. Bu arada o kadar soğuk ki herşeyden vazgeçmiş olan arkadaş umarım kapalı salondur diyip duruyor. Stadı bulduk oldukça kalabalık etraf. Bir ekranda Rain reklamı dönüyor... Ortam karla kaplı ama aslında oldukça renkli. Biletler geldi... Ve biz kapımıza ilerledik. Sonra yerlerimizi bulduk. Şimdi başlar diyoruz ama sonra gözlerimize inanamadık ki biraz erken gelmişiz...Biraz fotoğraf çektik etraftakilerle sohbet ettik vs... Sahne yine ana sahne ve öne uzatılmış T sahne şeklinde. Her iki tarafta dev ekranlar var. Biz geyik yaparken ekranlarda Rain in reklamları dönmeye başlayınca yine bir çığlık koptu (şaşırdınız değil mi?) Sonra ekranlarda görüntü ve fotoğraf almanın yasak olması ile ilgili ufak bir uyarı geçti... Tam hatırlamıyorum ama yaklaşık şöyle bir şeydi;" bırakın kameralarınız kapalı kalsın, gözleriniz sahnedeki estetiğe kulaklarınız güzel müziğe eşlik etsin " gibi bir cümle vardı - ki rain' e ait olduğuna eminim - . Ancak ve ancak oldukça gerçekmiş çünkü aralıksız ve hızlı akan bir düzen, güzel ve akıcı koreografiler, basit ancak oldukça estetik düzenlemeler hızla sahnede akıyor ki fotoğraf çekerken insan olayı kaçırıyor. kimi kısımlarda insan gerçekten gözlerini bile kapatmak istemiyor. Hatırladığım bir diğer notta yaklaşık şöyleydi; unutmayın ki burada olan sizler de bu şovun bir parçası ve aynı zamanda sahibisiniz, dilediğiniz gibi bu performansa katılabilirsiniz amacımız hep birlikte eğlenmek. Birinin bunu anlayabilmesi için sanırım gerçekten orada bulunması gerekli.


Dinleyici kitlesinin yaş aralığı da tahminimden oldukça genişmiş 15 yaşında çocuklarla birlikte 50 yaşında kadın ve amcaları bir arada görmek mümkün aynı şekilde oldukça fazla erkek hayranı da bulunmakta. - hahah bir de erkek hayranların yanında kız arkadaşlarını konsere getirenler mevcut ama onlar hemen kendini belli ediyor ( ki bir örneği önümdeki elemandır, sevgilisi çoştukça daha da kasıldı hatta nefes almıyor gibi geldi öldü mü acaba diye merak ettim bir ara ahahahaha kıskanç!!!) - Bununla birlikte konser alanında oldukça fazla sayıda yabancının olduğunu da söyleyebilirim. Günün ikinci konseri olmasına rağmen stadın tıklım tıklım olduğunu gözlerimle gördüm. Hatta bir ara bir bloğa dinleyicilerin alımı devam ederken görünen kalabalık nedeniyle başka bir blokta olmamıza rağmen biz baygınlık geçiriyorduk. Bi Rain Kore' de gerçekten sevilen, sayılan bir idolmüş bunu gördük ki şahsi kanaatim bu sevgiyi sonuna kadar hak ettiği yönünde. Bu arada çok sayıda fan club ta konser alanında idi ki kendilerini yakından görmek ve tanımak gerçekten başka bir deneyim :))





Efendiiiimmmmmmm ışıklar tam saatinde çaaaattttttt diye söndü veeeeeee bomba bir şekilde başladı. Önce muhteşem bir lazer şovu ama Rain dansıyla birlikte. Sonra ard arda durmaksızın üç parça, inanılmaz bir enerji !! Yerimize zımbalandık !Koreografiler, dansçılar ve rain tabii ki muhteşem... Sonra Rain efendi konuşmaya başladı, salon kırılıyor gülmekten biz ise bir şey anlamadık tabii ki ama Rain o kadar sempatikti ve salonda öyle bir hava yarattı ki ve girişte aldığımız o enerji ile birlikte biz de sanki anlarmışcasına gülüyoruz, acayip eğlendik. Sonra herkes bir ağızdan countdowna başladı ve yeni yıla girdik. Bir sene önce yeni yıla girerken gelecek sene yeni yıla burada gireceğimi biri bana söylese hayatta inanmazdım :) Yeni yıla girildikten sonra ve herkes birbirini tebrik ederken yeni yıl şarkısı söyledi sonra baktık ki herkes birlikte eşlik ediyor. Hoş anlardı... İki parçadan sonra yine konuşmaya başladı yine espriler havada uçuşuyor... Biz yine bir şey anlamıyoruz ama salak salak gülüyoruz. Sonra ışıklar birden söndü hemen ardından ekrana görüntü geldi. Meğer kostüm değiştirecekmiş görüntü kulisten geliyor :) Ahahah kostüm değiştiriyorum ama sizi de bekletmiyorum tarzında şebeklikler yapıyor ekiple eğleniyor vs... O kadar şebelekti ki yarıldık gülmekten. Sonra kırmız kostümleri ve elinde fan mektupları ile sahneye geri geldi. Bu arada sarıya boyatıp perma yaptırdığı saçlarıyla çok dalga geçmiştim sanki duyuyormuş gibi her laf ettiğimde ay saçlarımda şöyle falan diyerek eş zamanlı olarak saçlarından bahsetmesi yanımdaki arkadaşı bile koparttı. Fan mektuplarını okumaya başladı, o kadar doğaldı ki hepsine cevap verdi 0 olumsuzluk... Ki fanları Rain' i gerçekten çok seviyor. Ardından sahneye bir adam ve bir kadın çıkardı seyircilerin arasından. O anlar o kadar komik ve o kadar hoştu ki. İkisine de sarıldı önce sonra ikisini de sahneye getirilmiş olan sandalyelere oturttu. Sandalyelere giderken kıza sarılıyor komiklik olsun diye sonra adama pardon diyor falan gülmekten öldük. İkisi karşılıklı oturdular konuştular. Havada inanılmaz bir romans... Adam Rain' den büyük sanırım ama Rain cik elemana ağabeylik yapıyor...Sonra ikisine şarkı söyledi inanılmaz romantik dakikalar. Ardından kız adamı öpecekti yanlışlıkla Rain i öptü vs.. gibi komklikler... Gerçekten sanırım herkes hem eğlendi hem de gözlerini kırpmadan sahneyi izledi. Biz adam kadına evlenme teklif ediyor sanmıştık Korecemiz olmadığı için ancak olay esnasında ve sonrasında aldığımız bilgilere göre bu kadın büyük bir Rain hayranıymış. Adamda Rain' e bir mektup yazmış, evlenme teklif etmek istiyorum ama konuyu açamıyorum tarzında. Bir önceki konserine de Rain bu çifti davet etmiş ve yine süpriz bir şekilde ikisini sahneye çıkarmış ve o konserde adam kadına evlenme teklif etmiş. Bulunduğumuz bu konserden iki gün öncede bu çift evlenmiş ve bu sefer sahneye evli bir çift olarak çıkmışlar. Yine konuşmalar vss derke ( ancak özellikle kadının halini görmenizi isterdim heyecan, hafif utanmış vs...) Rain evlilik hediyesini bile hazırlamış çaktırmadan hediyeyi adama vermesi de oldukça hoştu. Çift oldukça tatlıydı ama bu dakikalar oldukça doğaldı. Ne bir gösteri, ne bir çıkar ne de bir şey ... Bu hareketleri ile zaten oldukça sempati topladığına eminim.. Sanki herkes aynı ailenin üyesiymiş gibi. ahahah bu arada yanlışlıkla Rain'i öpen kadını sevimli ama azıcıkta çakal bulduğumu söylemeliyim :))



Bu arkadaşlar sahneden indikten sonra sanırım kim sahneye gelmek ister diye sordu. Bunun üzerine öndeki kızlar birbirlerini ezmeye başladılar ki birisi ölmesin diye bir tanesini sahneye davet etti. Yalnız kızı kapıp kucaklayıp sahneye çıkaran bodyguard da da takdirlerimi iletiyorum. Oldukça genç bir kız zaten sonra öğrendim ki 16 yaşında falanmış fakat sahneye çıktığında titriyordu ağladı ağlayacak durumunda idi ki ben koptum. Kızı bir koltuğa oturttu fakat kızcağız titriyor bir de buna bir buket çicek verince kız tatmamen koptu. Kızla sohbet ediyor ama kız edemiyır çünkü ağlamaya başladı. Biz acımasız ve vicdansız iki kişi olarak koptuk ancak bu kızla hiç dalga geçmedi ne de ağlamasını sahte bir ciddiyetle ele aldı. Oldukça doğal bir şekilde konuşmaya, espriler yapmaya devam etti ki bu eylem işe yaradı kız biraz kendine geldi. Rain de oldukça doğal ve ağabey gibiydi. Kız etek giymişti ve sandalye boyuna göre biraz yüksek olduğu için rahat oturamamıştı, öndende kameralar görüntü alıyordu, Rain kendisi bu durumdan rahatsız oldu hem kız rahat etsin hem de kötü görüntü oluşmasın diye sahnenin önüne bıraktığı gönleği gitti aldı kızın bacaklarını örttü ama bu gömlek kız giderken düşmesine neden oluyordu az kalsın :) Kız biraz sakinleştikten sonra kıza my girl ü söylemeye başladı. Eline de bir tane boyum kadar oyuncak ayı verdi. Kızcağız dondu kaldı olaya verebildiği tek tepki Rain şarkı söylerken oturduğu yerde elindeki çubuğu sallamaktı. Biz gülerken Rain de çok eğlendi aldı çubuğu kızın elinden kendi sallamaya başladı. Biraz daha muhabbet ettiler. Korelilerin çevirdiğine göre kız okul birincisiymiş falan... Neyse Rain buna sarılıyor, ortamı eğlendiriyor falan...Sahneden indirecek kızı ama kızcağız artık yüreyemeyecek kıvama gelmişti. Düşmesin diye sonuna kadar eşlik etti kıza. Ben gerçekten kız bayılacak diye korktum.



Sonra One ve sonunda inanılmaz bir müthiş bir gitar solosu... Sonra Love Song ki bu parçada kafayı yedim :)) Sonra muhteşem bir lazer şovu. Çok iyiydi ve arka fonda metal müzik ahahahahaha. Bu arada lazer şovu diyorum basitçe ama lazer kullılarak yapılan dans koreografilerinden bahsediyorum yanlış anlaşılma olmasın :)) Ki son bölümde Rain ve dansçıların aynı mantıkla sahne önünde yaptıkları bir koreografi yine muhteşemdi ve bir bölümünde kendimi star wars içerisinde padawan ve jediler arasına imiş gibi hissettim...



Love Song dan sonra.... sonra.... veeeeeee Hip Song.... O anda ben cozuttum zaten... Benle birlikte tüm salon Hip Song diye bağırıyordu zaten ve konserin geneli gibi herkes ayaktaydı... Ya şu parçayı canlı görmek bambaşka ahahahahaha ......Sonra Show Time..... Sonra Rainism..... ve böyle devam etti.... Kopup gittik gerçekten... Bütün salon topluca cozutmuştu :)) Show Time da sanırım tüm salon aynı figürleri yaparak sahnedekilerle birlikte dans ediyordu...


Bu arada şimdi bu arkadaş sahnede o derece profesyonel ama o derece şebelek ve enerjik ki nasıl başardığını bilmiyorum fakat izleyicilerle inanılmaz bir etkileşim yaratıyor ve sahnede inanılmaz eğleniyor ve o eğlendikçe ekibi de eğleniyor ve onlar eğlendikçe salondaki enerji daha da yükseliyor öyle ki izleyici gerçekten bir şekilde şovun bir parçası oluyor. İşte buna örneklerden bir tanesi de bu andı sanırım. Yine üstünü başını parçaladığı parçalardan birinin akabinde - ki vücudu şahane dememe gerek yok sanırım :) - diğer parçaya geçmeden önce sahnede yukarıdan aşağıya bir kostüm indirdiler giysin diye. Rain efendi sahneye ve olaya o kadar hakim aynı zamanda oldukça da ooyuncu ki yavaş hareketlerle cekete doğru uzandıkça salondan yükselen "hayıırrrrrr, giymeeeeeee" çığlıklarıyla ben yarıldım ama benle birlikte bağıranlar - ki salonun hepsi - ve Rain'in kendisi de yarılıyordu... Çok eğlendik ancak özellikle belirtmek istiyorum öyle bir ambiyans vardı ki ucuz bir çıplaklık anlayışından ziyade herkes olayın bir şov olduğunun ve bunun bir parçası olduğunun bilincinde olarak sahnedeki performansçı ve izleyenler olarak ufak bir espri olan bu durum üzerinden karşılıklı oynuyor ve eğleniyordu....



Sonra yine lazer dansı - bu kendimi Star wars da sandığım bölüm - ki ben bu lazer fikrine ve koreografilerine gerçekten bayıldım ardından manyakça koreografiler eşliğinde parçalar. Sonra bir rapçi iel birlikte çıktılar parçadan sonra free style kapışmalar hareketleri yapamayıp sempatikçe yerlerde sürünmeler dansçıların mimikleri vs.... Çok ama çok zevkli ve eğlenceli idi. Arada konuşmalar espriler yine havada uçuşuyor. Bu Rain ayrıca hiperaktif bir arkadaş adam iki dakika yerinde durmadı. Sonra hep birlikte sahneye oturup arka ekranda başlayan bir videoyuyu izlemeye başladılar. İlk yıllarından bugüne Rain .... :)) aldığımız bilgilere göre Kore fan club ın hazırladığı ve hediye ettiği bir video imiş. Sanırım burada hafiften ağladı...



Sonra hep birlikte selamladılar seyirciyi sonra Rain yere eğilerek dört tarafı selamladı 4. taraf dansçı ve müzisyenlerin bulunduğu sahnenin arkası. Buna yabancı olmayanlar bilir ama yine de belirteyim Kore ve Tayvanlılardan aldığım bilgiye göre yere eğilerek selamlamayı anne, baba ya da ataların için yaparmışsın. Gösterebileceğin en büyük saygı ifadesiymiş. Sonra yine muhabbet vs...



Ardından tekrar ekibini tanıttı. Dansçılar zaten muazzam... Müzisyenlerde beni dehşete uğrattı... tek tek solo ve sonunda toplu olarak çalarken hip hop tan r&b ' ye jazz dan blues a rock tan metal e kadar uzandılar ve beni mest ettiler özellikle dozunda şovşaklığı, heyecandan zaman zaman eli ayağına dolaşan hafif salak hallerine rağmen attığı güzel sololarla ortamı gazlayan gitariste sevgilerimi yolluyorum. Hehe kısacası ekibi de en az Rain kadar çatlak ve eğlenceli :)

Pek çok noktayı atladım biliyorum ama kısaca söyleyebileceğim şey şudur ki bu ekip tam zamanında bomba bir şekilde başladıkları bu konseri ve şovu tempoyu hiç düşürmeden aksine yükselterek yaklaşık bir üç saat boyunca tam gaz sürdürmeyi başardılar. Koreografiler üst düzey olmakla birlikte - ki zaten daha aşağısını beklemiyordum- kendisi ve ekibini canlı şekilde dans ederken görmek oldukça keyifli.


Kendisinde aynı zamanda bir stand upçı potansiyeli de varmış bunu da anlamış oldum tüm salonu kırıp geçirmeyi başarırken izleyici ile de inanılmaz bir iletişimi olduğunu tekrar ettiğimi biliyorum ama doğallığı, neşesi, müzevazi tavırları vs.. ile ne dediğini nalmasanız bile bir şekilde iletişim kurabiliyorsunuz... Bu arada ara ara " nihahahahaha" ya da "hah hah hah " şeklinde deli deli gülüp insanları gülme krizine sokması da ayrı bir olaydır.

Bu arada genel olarak sahneden bahsetmek gerekirse akıcı düzenlenme, akıllıca ve hızlı geçişler, akşamayan bir tempo, zeki uygulamalar ve estetik bir sahne anlayışı. Tüm bu olayda kendi parmağı olduğu o kadar belli ki ve buna da bağlı olarak sahneye ve akışa o kadar hakim ki bu zekiliği ve güveni de takdir etmemek mümkün değil. Bu ayrıntıları bilinçli olarak izlediğiniz de tüm bu güzelliğin üzerine bir de ayrıca bundan keyif alıyorsunuz.... Hep derdim ama bu eleman bu işi yalayıp yutmuş, nerede ne yapılacağını, ne yapılması gerektiğini, koreografi dışında genel anlamda shane olayını ve düzenlemesini, teknik detayları çok ama çok iyi biliyor ve farkında. Buna herkesin vakıf olamadığı bir özellik bence. Rain'i Rain yapan unsurlardan bir tanesi...

Daha fazla uzatmayayım Rain bana göre sahnede olmaktan zevk alan, eğlenen eğlendikçe etrafındakileri de eğlendiren ekibini ve fanlarını kollayan, star triplerinden uzak, ara ara deli deli gülüp herkesi kopartan hafif kırık, azıcık hiperaktif ve oldukça profesyonel ve çok çalışkan bir insan görünümünde. Hiperaktif. Gerçekten teşhirci ahahahah ama bunu tam bir profesyonellik çizgisi içinde yapıyor yani show business ama suyunu çıkarmadan eğlenmek için çok güzel kullanıyor. İnanılmaz sempatikmiş gerçekten, kompleksiz, süper star havasından çok uzak -ki Kore de gerçekten tam bir süper star - Kesinlikle sahne için yaratılmış. Muhteşem bir dansçı. Ekibine çok değer veriyor ve kolluyor. Tüm organizasyonlarda parmağı var. Tüm detaylara inanılmaz derecede hakim zaten dediğim gibi hangi efektin ne zaman gelmesini istediği o kadar belli ki ve çok zekice organize edilmiş. Zeki dedim de bu eleman hakkaten zeki ve kafası oldukça çalışıyor. Çok disiplinli ve oldukça profesyonel. Çok eğleniyor ayrıca hafif çatlak. Stand upçı olabilirmiş kendisi. Fanlarını çok seviyor, seviyor seviliyor inanılmaz bir aurası var elemanın. Sahne performansı muteşem ve muhteşem...... Böyle devam eder bu. Bence gerçekten saygıyı hak ediyor ve yaptığı işin hakkını sonuna kadar veriyor. Zaten saygı duyardım elamana oldukça pekişti ne diyeyim...


one, same, love song, rainism, hip song, it's raining ve diğerlerinin performansları oldukça etkileyici idi ve canlı dinlemek bambaşka. Başta da dediğim gibi Rain ile birlikte bu derece bir performansı kendi gözlerimle görebildiğim için ayrıca mutlu oldum.

Haa bu arada yanımdaki arkadaşa ne mi oldu? Konser başında " biraz Justin havası var".... " hafif şebelek ya bu :) "... " oha nasıl bir enerjisi var bunun?" .... " muhteşem bir performan" grafiğini gösterdikten sonra konser sonunda bir Rain fanı olmuştu. 2011 yılında tura çıkıyormuş pek çok yerde konser verecekmiş bu arada.

Konser bitti ama bittiğini anlamamız biraz vakit aldı. Bu arada daha biz salondayken yüzbin ışık yılı öteden beni görebilen ve çubuklarını sallayan arkadaşlara saygılarımı ve takdirlerimi ilettim...Çıkışta herkesin suratında aptal bir ifade vardı ve toplaşıp önce genel bir kritik yaptık. Bu arada aldığım bilgilere göre ilk konser de en az bunun kadar bombaymış. Sonra biraz maceralı bir yolculukla yüklendiğimiz enerjiyi boşaltabilme ve yeni yıl gecesi uyunur mu yaaaa dememiz sebebiyle daha da eğlenmeye gittik...

Aslında daha anlatılacak çok detay var da çok uzattım ama eklemek istediğim son bir nokta var. Aynı gün içinde - kazancı ve mantığı olsa da - her ne kadar zekice düzenlenmiş ve geçişlerin akıllıca kurgulanmış olduğunu düşünsem de yaklaşık bir buçuk saat arayla üst üste bu derece bir performansı yüksek başlayan tempodan düşürmeden daha da üste taşıyarak sürdürdürmek her insan evladının harcı değildir bunu da özellikle belirtmek istedim.

Bi Rain' e saygılar...ve darısı her seveninin başına...


Not 1: Fotoğraflar çok kötü biliyorum ama nedenlerim var :)

Not 2: Parçaların adlarını ve tam sıralamasını yazmadım... Aklınıza ne geliyorsa diyeyim...

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...