20 Şubat 2011 Pazar

Yamamoto Genryuusai: Yaşlı Bunak...




Uzun süre ara verdikten sonra son sürat bleach izleyip animede 309 u görmüş ve akabinde fazla bleach izlemekten kafayı tırlatmış biri olarak bu yazıyı bleach aleminde hiç sevmediğim ve kendime göre oldukça gereksiz bulduğum yaşlı bunak yamamato genryuusai' ya ayırdım.


Şimdi zaten belach takipçileri bu amcayı tanırlar. 13 takımıdan 1 . sinin taichosu olan bu amca aynı zamanda diğer 13 takımında kaptanıdır bir nevi alemin en güçlüsü bir numarası. 1000 küsur yıldır bulunduğu poziyonda takılmaktadır, bu süre içerisinde kendisinden daha güçlü bir shinigami ne yazık ki var olmamıştır.


Şimdi bu tanımdan yola çıkarak normal insanoğlu ne düşünür? Bu amca hem yaşlı, hem güçlü, hem ss' in 13 takımının kaptanı, hem ak sakallı... Ne beklenir? Yaşlılığı ile bilgelikte kazanmış, iyi bir lider, kafası çalışan bir komutan olduğunu düşünür... Yanlış!! Yamamoto tamamen bunun tersidir. Bilgelikten hiç nasiplenmemiştir, olayları anlamaktan uzaktır, elemanlarıyla bir ilişkisi var mıdır yok mudur bilemiyorum, ezbercidir, bir sorun olması karşısında sadece var olan kuralları uygular.


Tüm bunlar neticesinde bleach içinde en gıcık olduğum karakterdir belki bir de yammy ayısı... hani aizen' e ya da szayel aporro' ya bile zaman zaman sempati duyarım zaman zaman takdir ederim ama bu elemanın bir tane bile sempati kıvılcımı uyandıracak hareketi yok bana göre ve bence soul society' nin bu kadar ezik olmasının ana nedenlerinden bir tanesidir bu 1000 küsur yıl yaşamış, ateş topuna dönmüş ama bilgelikten bir o kadar uzak kalmış olan bunak. gücüne bir şey demem ama zaten onun da bir faydası dokunmadı kimseye şu zamana kadar. bunun kafayla ortam yönetmek gayet kolay. gidişata göre hiçbir öngörüsü olmayan, ne hikmetse her olayı en son öğrenen, kimseyi dinlemeyen, aklı selim kişilerin sözlerini kesen, topladığı bilgilerle geneli görmeyi beceremeyen komutan. komutanlık ona kolay; biri hata mı yaptı? " tez kellesini vurun !", bir sorun mu var? "suçluları yakalayın gebertin! "' den öte işlevi olmayan bu taichoyu da iyi ki kimse pek sallamıyor esasen sonuçta herkes bildiğini okuyor bir şekilde. ichigo bile o ergen haliyle bunun yanında akıllı falan kalıyor ya daha ne diyeyim...



( Görüldüğü üzere suratında meymenet yok )


Tüm soul society gibi aizen' i çözemeyip gidişatı anlamayan, vaizardların durumu (ben kişisel olarak dolaylı yoldan sorumlu tutuyorum bunu) ve akabinde uruhara kisuke' nin sürgününü destekleyen ve daha bir çok fiyaskoya imza atan bir taichodur maalesef belki sürekli gözleri kapalı dolaşıyor bu nedenle.


En büyük atraksiyonunda aizen' e "seni de yakacam, kendimi de yakacam, herkesi de yakacam" diyerek alevli meyve tabağı kıvamı alıp alevlere verdi ortalığı fakat yine yaşlılıktan kaynaklanan ağır işitme sorunu nedeniyle neredeyse tüm ortamı uçuruyordu da son anda topladı zaten başlangıçtan beri başka da numarası yok.


Ne yazık ki Soul society' nin başına gelmiş en olumsuz şeylerden biridir bana göre. Gerçi işte bu olmasa ss biraz adam olur işler de bu kadar uzamazdı ama bunun da serideki misyonu dallamalık yapıp ortamı ss' den alakasız kişilerin temizlemesine neden olmak.


Kendisi sayesinde anlıyoruz ki her yaşlı ve ak sakallı akıllı ve bilge olmaz hatta öğretici hiç olmaz.





Not: Bu arada anladım ki asla bleach hakkında oturup detaylı bir yazı yazamayacağım bu nedenle gelecekte yazmayı düşündüğüm yazı için salladığım opening ve ending kısımlarını araya böyle parça parça serpiştirmeye karar verdim.


Bu nedenle törenle bleach' in ilk açılış parçasını şöyle ortalıyorum;

Orange Range /Asterisk




Oha ya duygu seli oldum... Yıllar yıllar önce zorlama ile başladığım bu serinin ilk açılışı olması çok duygulandırdı beni o zamanda şu açılış hafif heyecan yaratıyordu tabii pek çok şey gizemli falan 13. bölüme kadar nolacak acaba devam etsem mi düşünceleri ile ilerlemişken sonra geri dönüşüm olmadı zaten.


Bu parça ve açılış bana kalırsa bir klasiktir. Sanırım 80 yaşında bile hala bleach te nolacak diyor olacağım, Kubo Tite nin mantığıyla... - benden önce ölürse kurtarırız belki :P -


Bu da ilk kapanış parçası;


Rie Fu/ Life is like a boat




Serinin en iyi kapanış parçalarından bir tanesidir bana kalırsa ve Rie Fu' yi fazla takip etmememe rağmen maneviyattan da ötürü bu parçayı severim. Çok duygu seli oldum zangetsu gibi şiir okumaya başlamadan önce parçanın normal halini de ekleyerek yok oluyorum.





Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...