22 Eylül 2012 Cumartesi

N.EX.T: Bayıldığım K-Rock Grubu...



Üniversite yıllarımda Koreli bir arkadaşım bir gün "sen Uzakdoğu müziklerini seviyorsun, al bunu bir dinle" diye bana bir kaset vermişti. ( O zamanlar henüz cd çağına yeni geçiş yapılıyordu) Elime aldığım sarı bir kasetti, üzerinde okuyabildiğim tek kelime N.EX.T' ti. Sağolsun sadece kaseti verdiği için kabını da görmek mümkün olmamıştı. Sonradan N.EX.T' in bu albümünün "The Return Of N.EX.T Part 1 - The Being Live Concert Chapter 1" olduğunu öğrenme başarısını gösterdim.

Rock grubu dediğime bakmayın, kolay geldiği için böyle yapıştırıverdim rock kelimesini çünkü N.EX.T in yelpazesi metalden rock a değişip duruyor, bir etiket yapıştırmak mümkün değil. 1992 yılında kurulan grup 1997 de dağıldıktan sonra 2003 de tekrar birleşerek müzik yapmaya devam ediyor. Üretken bir grup olduğu söylenebilir.

Dönelim o zamana; kasedi aldım ve koydum walkmane... Karşıma çıkan ilk parça Destruction Of The Shell di...



Böylece o kaset yaklaşık altı ay o walkman den çıkmadı :)

Arkadaş sordu bir kaç gün sonra, nasıl buldun diye? Bayıldım ben de biraz daha kalsın dedikten sonra sanırım bir yılı aşkın süre ben de kaldı. Muhtemelen  verdiğine pişman olmuştur :) Bu esnada beğendim dediğim için bana torbalar dolusu cd kaset getirdi... Kore, Japon, Çin grupları filmleriyle dolu. Çaktırmadım ama eve gidip bu torbalara gizlice my preciouss muamelesi yaptım :)) -Koreceyi hala öğrenemedim ama sanırım Japonca ve Çincenin temellerini o zamanlarda bu filmleri orijinal dillerinden seyrederken attım :P -

Yine bir gün kulağımda kulaklıklar aynı albümü dinleyerek otobüs ile okula gidiyorum. Love Story' nin coverı bulunuyor albümde...Farketmedim ama herhalde ses çok açıktı, parçayı başa sarıp elektro gitarın keyfini çıkarıyorum... Arkamda oturan iki çocuğun benim hakkımda konuştuklarını farkettim. Gerçi ses çok açıksa ben onların konuşmalarını nasıl duyuyordum? yarım saatir aynı şeyi dinliyor dı dı dı dııınnn diye geyik yapıyorlardı... Yanımda oturan teyzeye baktım. kafasını ritmik bir şekilde bir sağa bir sola yatırıyordu. "pardon sesi fazla açıkmış sanırım kapatıyorum kusura bakmayın" dedim. Kadın güldü yok yok açık kalsın çok sevdim  dedi... Öylece okula gittim işte...



O arkadaş sağolsun zaman ilerledikçe ve eline yeni N.EX.T albümleri geçtikçe beni de beslemeye devam etti...

N.EX.T in yayınlanan çok albümü var ama bu yazıda özellikle kendi dinlediğim ilk albümün sınırlarının dışına çıkmamaya gayret gösteriyorum. Diğer albümler başka yazıların konusu olsun...

The dreamer... Aslında 94 tarihli "The Return Of N.EX.T Part 1 - The Being"  albümünde yer alıyor ama live albümdede bulunuyor...



Böylece bu yazıyla N.EX.T e ufak bir giriş yapmış oldum ancak yazıyı bitirmeden Lazenca : A Space Rock opera adlı benim için harika albümde yer alan" Lazenca, Save us" a değinmeden geçemezdim. Buyrunuz...



Eğer Kore ye giderseniz belli bir yaş üzerindekilere N.EX.T ten bahsedebilirsiniz. Seul de denedim onayladım..

Canlısını da ekleyelim...



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...