20 Ekim 2012 Cumartesi

Bichunmoo (Dance with Sword)... Kore Filmi



Çok uzun zamandan beri bunun dizisini izlemeye çalışıyordum aslında ama bir türlü mümkün olmadı bu nedenle 2000 yapımı bu filme tesadüfen denk gelince oturup izlemek farz olmuştu artık...

Kim Young-Jun tarafından yönetilen bu filmi ben kendi adıma etkileyici buldum, bana kalırsa oldukça dokunaklıydı.

(bu parça kesinlikle çok güzel)




Jinha (Shin Hyun-Jun) ve Sullie (Kim Hee-Sun) çocukken arkadaş olurlar. Babası  Moğol bir  general olan Sullie' nin annesi öldüğünde Sullie de kırsaldaki hayatından babası ve ağabeyi tarafından koparılarak götürülür ancak Jin ha' ya onu bekleyeceğine dair söz verir. Düşük bir sınıfa ait olan Jin ha gençliğine kadar amcası tarafından Bichun stilini çalışmıştır ki Sullie' yi bulmaya yelken açmadan önce gerçek kimliği hakkında bilgi sahibi olur.





Sullie yi ararken Lord Namgung Junkwang (Chung Jin-Young) ile karşılaşır ve onunla dost olurlar ama ikisi de aynı kadını sevdiklerini bilmezler. Sullie Lord Namgung ile evlenir. Jin ha ailesinin intikam planını hayata geçirir vs...



Filminde en delikanlı duruşu sergileyen insan olarak Sullie' nin ağabeyini  Jang Dong Jik seçtim. Lord Namgung da bu konuda esasen fena bir iş çıkarmıyor en azından yediği haltı temizlemeye çalışıyor. Jin ha ve Lord arasındaki ilişki içeriği ve ikisinin yaklaşımı açısından asildir. Bu Jin ha nın adamlarına da 10 puan veriyorum.

Filmde elinde patlayıcılarla dolaşan top kafa iğrençsin...

(bu dans sahnesi estetik olarak heyecan verici bence )



Sullie ile Jin ha ne sevdiniz birbirinizi yahu!! Klişe bir konu denilebilir belki ama bence oyuncu kadrosu genel anlamda iyi bir iş çıkarmış. Aksiyon sahneleri ve filmin müzikleri de olaya katıldığında izlenesi bir film ortaya çıkıyor.

Bu noktada bu yazıyı ilk parçanın Kanton versiyonuyla bitiririm...


Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...