16 Eylül 2015 Çarşamba

Dramatical Murder: Bir anime






2014 animelerinden bir tanesi olan Dramatical Murder' a başladığımda hakkında en ufak bir bilgim yoktu. Animeyi bitirdikten sonra aslında BL video oyunundan uyarlandığını öğrendiğimde ufak çaplı bir şok geçirdim zira benim izlediğim animenin bununla en ufak bir ilgisi yoktu. Tamam, bu durum  anime için anlaşılabilir ama yapımcıların da ne yapmak istediklerini bildiklerinden emin değilim.

Bunun dışında 12 bölümlük anime bana kalırsa hem kurgu, hem karakter gelişimi açısından vasat. Müziklerin de beni pek çektiğini söyleyemeyeceğim.


Gelecekte Midorijima adlı bir adada geçen olaylarda, insanları çeşitli öğeler kullanarak etki altına almayı ve yönetmeyi amaçlayan bir kötü adam ve onun bilimsel alet edavatları var. Para da amcada bol olduğu için deneylerini yasalara uydurmuş şekilde elini kolunu sallaya sallaya gerçekleştirmekte. Adaya süper bir kompleks inşa etmiş güya sadece seçkinler bu yeni bölgeye gelip yaşayabiliyor.



Bir de adanın eski yerleşim bölgesinde hayatını devam ettiren halk var. Gerçi bunlar da zaman zaman bu domine etme arzusu ile yanıp tutuşan amcanın deneylerinden farkına varmadan nasiplerini alıyor ama onun dışında hayat normal akışında devam ediyor. Aoba esas oğlanımız ve bunun bir şekilde tanıştığı ya da küçüklüğünden bildiği diğer çocuklar var.  Bir de Rhyme adı verilen, gençler arasında yaygınlaşan bir oyun var. Acayip moda.

Aoba iyi hoş insan, iyi kalpli, yardımsever, düşünceli falan ama bir bildiğimiz Aoba bir de bilmediğimiz Aoba var. Kendinin de bilmediği bir gücü var. Zaten bu olmasa anime olmaz. Diğer deneysel amca da bir şekilde bunun peşine düşüyor... Diğer çocuklar bir şekilde Aoba ile karşılaşıyor vesaire... Aoba kardeş, her klişe anime karakteri gibi, elindeki yok etmeye yönelik gücü kendi iradesi ve arzusu ile iyi amaçlı kullanmak istemekte bu nedenle animenin sonlarına doğru her bölümde bir dostuna yardımcı olmakta. Her şey o kadar havada kalmış ki!!



Ama son bölümde Ren' in ergen depresyonunu tek geçerim. "Ben artık sana faydalı olamam bu nedenle varlığımın bir anlamı yok, bırak beni gideyim" nedir yahu? Ki Ren de Ren yani bir nevi taş ama içinde bir ergenin ruhunu taşıdığını gösterdi sağolsun.


Son bölüm o kadar tatlı tatlı bitti ki gözlerim açıldı. Tamam kabul ediyorum animenin tonu ve gidişatından zaten böyle bir şey bekleniyor ama kötü amca kötü amca dedim de adam tam bir erdem abidesi çıktı. Son kapışmada yenildi, yenilen sahneyi boşaltacak diye anlaşmıştık o zaman sözümde durayım diye gitti kendini vurdu. Tebrik edesim geldi bir yandan da güldüm. Yani amacı adadaki tüm insanları, tüm ülkeyi hatta dünyayı domine etmek olan ve bu uğurda hiç bir deney ve kandan çekinmeyen, laboratuvarda insanlar yaratan adam aman da son oyunda kaybettim hadi bari gidip kendimi vurayım, her şeyden de vazgeçeyim der mi ? Yani bilemedim, ilginç. Neyse ben niye ciddiye alıyorsam durumu. İzledik bitti, şimdi enlerimi seçeyim.


En Taş: Bu konu çetrefilli. Düşünmeden Ren derdim ama ergenmiş kendisi. Koujaku diyeceğim ama kuaförlerle aram iyi değil meslekten kaybetti. Aoba diyeyim o zaman.

En Şeker: Clear ile Aobanın küçüklüğü

En cool: Mink' in allmatei ile Koujaku



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...